مذهبی - تشنه ولایت

مروری بر ادیان و مذاهب - زندگی چهارده معصوم - مناسبت های مذهبی - مدیر خانم رشیدی

مذهبی - تشنه ولایت

مروری بر ادیان و مذاهب - زندگی چهارده معصوم - مناسبت های مذهبی - مدیر خانم رشیدی

اهمیت غیرت


"پیامبر (ص)" و "امامان (ع)" در اهمیت و ارزش غیرت سخن بسیار گفته اند و با تأکید و تعبیرهای گوناگون مردم را به رعایت غیرت در حفظ و نگهبانی حریم عفت خانواده و جامعه دعوت نموده اند. در این جا نظر شما را به ذکر چند نمونه جلب می نماییم.

امام "صادق (ع)" می فرماید:

"إنَّ الله غَیُورٍ و مِن غَیرَتِهِ حَرَّمَ الفَواحِشَ، ظاهِرَها وَباطِنَها."

همانا خداوند بسیار غیرتمند است و تمام غیرتمندان را دوست می دارد و از غیرت خداوند این است که انحرافات جنسی و ناموسی آشکار و پنهان را حرام کرده است.

امیرالمومنان "علی (ع)" نیز فرموده اند:

إَ"ِنَّ اللهَ یَغارُ لِلمُومِنِ، فَلیَغَر، مَن لا یَغارُ فَإِنَّهُ مَنکُوسُ القَلبِ."

خداوند برای مومن غیرت می ورزد. پس باید مومن غیرت بورزد. آن کس که غیرت نکند، قلبش واژگون شده است.

در همین زمینه از "رسول خدا (ص)" است که:

"إَنَّ اللهَ لَیُبغِضُ الرَّجُلَ یَدخُلَ عَلَیهِ فِی بَیتِهِ فلا یُقاتِلُ."

همانا خداوند مبغوض دارد آن مردی را که بیگانه ای (به علت بی عفتی) وارد خانه او می شود ولی او با آن بیگانه نمی جنگد.

همچنین در جایی دیگر هم فرموده اند:

"کانَ إِبراهیمُ أَبِی غَیوراً، و أَنَا أَغیَرُ مِنهُ، و أَرغَمَ اللهُ أَنفَ مَن لایُغارُ."

پدرم، "ابراهیم خلیل (ع)" بسیار غیرتمند بود و من از او غیرتمندتر هستم و خداوند بینی بی غیرت را به خاک می مالد.

و نیز

"إَِنَّ مُوسی کانَ غَیُوراً ."

همانا "موسی (ع)" بسیار غیرتمند بود.

از حضرت "رسول خدا (ص)" است که می فرماید:

"یاأیُّهَاالنّاسُ، اِتَّخِذُوا السَّراوِیلاتِ، فَإِنَّها مَن أَستَرِ ثِیابِکُم، و حصّّنُوابِها نِساءَکُم إِذا خَرَجنَ."

ای مردم! شلوارها (پوشاننده پاها) بگیرید که پوشاننده ترین لباس شماست و به وسیله آن ها عفت زن های خود را هنگام بیرون آمدن از خانه حفظ کنید.

در هر حال بی غیرت بودن از صفات بسیار پست آدمی ست. هر کسی به چنین بلای عظیمی مبتلا شد، قطعاً از درگاه رحمت الهی طرد خواهد، چرا که چنین صفتی موجب باعث رها شدن زن و دختر و خواهر او شده، و فحشا و منکرات و انحرافات جنسی و را نیز گسترش خواهد داد. از این رو، در روایات اسلامی با تعبیرهای شدید اللحن، از آن نهی گردیده است به عنوان نمونه:

"لَعَنَ النَّبِیُّ (ص) المُتغافِلُ عَن زَوجَتِهِ و هُوَ الدَّیُّوث، وَقالَ: أُقتُلُو الدَّیُّوثَ."

"پیامبر (ص)" شوهری را که از همسرش غافل است نسبت به عفت او بی تفاوتی می باشد) لعنت کرد- چنین کسی دیوث است - فرمود: دیوث را بکشید.

و نیز گفته اند سوگند به ذات اقدس الهی چند نفر وارد بهشت نمی گردند؛ از جمله فرمود: فرد دیوث

"وَلا دَیُّوث وهُوَ الَّذِی لایَغارُ".




منابع این نوشتار محفوظ است.

نظرات 2 + ارسال نظر
محمد دوشنبه 16 تیر 1393 ساعت 00:38 http://www.defenseasvatan.rozblog.com

سلام شرمنده من هفته گذشته به شما پیامی با این مضمون « من شما را لینک کردم لطفا مرا لینک کنید» فرستادم ولی از شما حرکتی ندیدم در واقع من حسن نیت خودم را نشان دادم ولی از شما خبری نشد بنابراین شما را از لینک های خود حذف کردم اگر سوء تفاهمی بوده من از شما عذرخواهی میکنم و در صورت تمایل برای تبادل لینک مرا لینک کنید تا بار دیگر شما را لینک کنم.

setare پنج‌شنبه 8 خرداد 1393 ساعت 11:23 http://setare1453.blogfa.com

سلام پیشاپیش فرارسیدن ایام نورانی شعبانیه راتبریک میگویم

ایشالله بافرج مولامان توام گردد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.