مذهبی - تشنه ولایت

مروری بر ادیان و مذاهب - زندگی چهارده معصوم - مناسبت های مذهبی - مدیر خانم رشیدی

مذهبی - تشنه ولایت

مروری بر ادیان و مذاهب - زندگی چهارده معصوم - مناسبت های مذهبی - مدیر خانم رشیدی

علی (ع) کیست؟


ما درباره ی شخصیت حضرت "علی بن ابی طالب (ع)" از حقیقت ناشناخته ای سخن می گوییم که یک بشر خارق العاده بوده و خاکی و افلاکی به او سر تعظیم فرود آورده اند. دراین رابطه دانشمندان و اهل فضیلت و عارفان و فلاسفه با همه فضایل و با دانش ارجمندشان آنچه از جلوه تام حضرت "علی (ع)" دریافت کرده اند در حجاب مادی خویش و در آینه محدودیت نفسانی مغفول مانده است. پس اولی آن است که از این وادی در گذریم و بگوییم "علی بن ابی طالب" فقط بنده ای بود از بندگان خدا که در راه اهداف متعالی او گام برداشته و را طریقت را پیموده است. کسی که از غیر بریده و به دوست پیوسته کسی که حجب ظلمت را شکافته و به معدن نور رسیده کسی که همیشه در صف مقدم نبرد بوده کسی که در دامن پاک "رسول گرامی اسلام (ص)" پرورش یافته و انوار نور وجود الهی اش در بطن همگان ریشه دوانیده. پس او به حق "علی" است.

چگونه می توان کسی را یافت که این چنین کمالاتی در وجودش باشد و او را نادیده گرفت. چگونه می توان انسانی را دید که با همه جمالاتش دل و جان مردمان را مسخّر خود نماید؟

کدام قهرمانی را می شناسید که سال های متمادی تمام خیال و فکر و عقل و ذوق بشری را متوجه خود ساخته باشد؟

کدام پهلوانی را می شناسید که در افوان جوانی قهرمانان ورزیده ای را به خاک هلاکت افکنده و در میان جنگ با خوراکی هر چند اندک و فقیرانه لشکر دشمن را از هم دریده باشد؟

و حیرت انگیز است جدال و تصادم افکار و عقول که درباره حضرتش سخنی به زبان آورند.

در این میان غُلاو شیعه درعشق به او تند روی کردند و او را خدای خویش دانستند و خوارج به بهانه حکمیت اجباری و تحمیلی او را کافر شمردند. آری این قهرمان تاریخ همه عرصه حب و بغض مردم را چشیده است، و تنها مردی است که مفهوم عدل و داد و حق و انصاف را خوب می شناسد.

هر ستم زده مظلومی در چهارده قرن تاریخ اسلامی با ذکر اسم "علی (ع)" و سوانح رخ داد های زندگی خویش شفای خاطر و تسلّی قلب جوییده از ناملایمات زمان خود به روح پرعظمتش پناه برده پس بحث درباره این چنین مردی بسیار سخت و دشوار است چرا که آن گونه که هست شناخته نخواهد شد و به کنه ذات و علو صفاتش پی برده نمی شود.

در این رابطه بزرگان شیعه و سنی در باب فضایل حضرتش احادیثی را ذکر کرده اند که یکی از آن ها نقلی است از حضرت "رسول (ص)" که فرمود: اگر همه درختان قلم شود و آب دریاها مرکب و تمام جن و انس نویسنده فضایل "علی (ع)" را نمی توانند شماره و احصا کنند.

 

 

منابع این نوشتار محفوظ است.

نظرات 6 + ارسال نظر
مهناز پارسا پنج‌شنبه 13 آذر 1393 ساعت 23:49 http://emailhaybaraniorg.blogsky.com

سلام. مطالب ارزشمندی دارید. امیدوارم که همیشه پیروز و موفق باشید. التماس دعا

هیئت دوشنبه 28 مهر 1393 ساعت 19:13 http://http://mohebanolaemeh.blogfa.com/

سلام
ممنون که به ا هم سر زدین.
شما لینک شدید .ما رو به اسم (هیئت محبان الائمه) لینک کنید
انشا الله همیشه پشت ولایت باشیم و معرکه رو خالی نکنیم.
یا علی
به امید ظهور

کربلایی110 پنج‌شنبه 24 مهر 1393 ساعت 11:51

سلام[گل]

امام زمان (عج) واقعیتی غیر قابل انکار

بعضی از کسانی که اعتقادی به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) ندارندبرای رد وجود امام زمان به دلایل واحی متمسک می‌شوند تا اینکه وجود این ولی الهی را بر روی زمین منکر شوند در این فرصت سعی داریم به بعضی از دلایلی که این دسته از افراد به آن تمسک می‌جویند اشاره کنیم و با رعایت اختصار به آن جواب دهیم.

1- گاهی گفته می شود چون نام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) در قرآن برده نشده پس ایشان نمی‌تواند وجود داشته باشد.

موفق وکربلایی باشید[گل]

با سلام و تشکر از این که به این حقیر سر زدید و ما را از انتشار مطلب مفید و زیبایتان مطلع کردید. امیدوارم که از این پس بیشتر از مطالب خوب شما استفاده کنیم و همواره در ادامه ی راه خود موفق باشید.

چت روم مذهبی ایرانیان :
چت روم مذهبی ایرانیان با مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار خود را اغاز کرده واز شما بزرگوار دعوت میکنیم تا در جلسات ما تشریف داشته باشید در این چت روم از کارشناسان مذهبی جهت بحثو گفتگو دعوت شده و شبانه در روم هستند امیدوارم شما هم که با ایجاد این وبلاگ مذهبی دغدغه مذهب دارید در این چت روم مذهبی تشریف اورده و شرکت بفرمایید ممنون از شما مدیریت چت روم و سایت مذهبی ایرانیان (مکانی برای گفتگوی تخصصی و دوستانه بین مذهبیون)
اگر میال بودید ما را لینک کنید با تشکر فراوان

کربلایی110 پنج‌شنبه 10 مهر 1393 ساعت 03:14

سلام[گل]

اشک باید رازدار باشد

بایدها و نبایدهای عزاداری حسینی از منظر رهبر معظم انقلاب

یکی از محورهای اساسی مجالس عزاداری در ایام ماه محرم الحرام بخش سخنرانی و بیان احکام و مطالب دینی است. سخنرانان در ایام این دو ماه (محرم و صفر) از جمله فعال‌ترین اعضا و اجزای این تجمع‌های مذهبی محسوب می‌شوند و روش و اسلوب آنها در اداره و جهت‌گیری مراسم سوگواری بسیار حائز اهمیت است. مقام معظم رهبری پیرامون نقش خطیر و وظیفه مبلغین در ایام ماه محرم متذکر می‌شوند.

موفق وکربلایی باشید[گل]

چراغی چهارشنبه 9 مهر 1393 ساعت 23:17 http://gardesh-pazhoohesh.blogfa.com

عالی بود
اینا دسته خودتونه؟؟؟؟

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.