مذهبی - تشنه ولایت

مروری بر ادیان و مذاهب - زندگی چهارده معصوم - مناسبت های مذهبی - مدیر خانم رشیدی

مذهبی - تشنه ولایت

مروری بر ادیان و مذاهب - زندگی چهارده معصوم - مناسبت های مذهبی - مدیر خانم رشیدی

خصلت های راضی کننده ی شیطان

 

این چنین آمده که شیطان رجیم گفت: "هرگاه بنی آدم ۳ خصلت را دنبال کنند برای من کافی است، اگر چه اعمال دیگر را انجام ندهند، و بیش تر از آن خصلت ها از آن ها نمی خواهم و آن ها عبارتند از:

١. خود را در میان خلق خدا بزرگ شمارند و غرور و تکبر را پیشه ی کار خود سازند؛ مردم را حقیر و کوچک به حساب آورند و اعمال خویش را خوب و با ارزش و اعمال مردم را بد و ناپسند بدانند. چنین افرادی از یاران و هواداران من هستند و من ِ شیطان از آن ها راضی ام .

۲. اعمال زشت و ناپسند انجام داده و آن ها را کوچک و بی ارزش جلوه دهند؛ در عبادات سهل انگار باشند؛ باکی از انجام دادن گناه نداشته باشند؛ گناه خود را فراموش نمایند و در صدد توبه بر نیایند؛ اینان از یاران، مریدان و ارادت مندان من می باشند و من ِ شیطان از آن ها خشنودم.

٣. کاری که انجام می دهند از روی خودپسندی، ریا و بدبینی باشد؛ مردم را با زبان خود آزار دهند که این از بزرگ ترین گناهان می باشد. در این مورد، حدیثی از امام صادق (علیه السلام) آمده که ایشان می فرمایند: "ای مردم! محافظت از زبان شرط ایمان است و دشمن ترین افراد نزد خداوند کسانی هستند که مردم از زبان آنان بترسند".

 



منابع این نوشتار محفوظ است.

نظرات 1 + ارسال نظر
nafas چهارشنبه 27 بهمن 1395 ساعت 00:22 http://beest20.ml/

سایت متفاوت و زیبایی دارین خیلی خوشحال شدم دوباره به وبتون اومدم افتخار میدین پیش منم بیاین خیلی ممنون
56168

با سلام و ادب خدمت شما دوست گرامی. متشکر از حضور گرمتان. من هم بارها به وبلاگ شما آمده ام ولی هیچ گاه نتوانستم راهی برای گذاردن پیغام برای تان بیابم. امروز هم مستثنا نبود. موفق و مؤید باشید.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.